Wall Street, Chinatown & Lower East Side - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Wall Street, Chinatown & Lower East Side - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Wall Street, Chinatown & Lower East Side

Blijf op de hoogte en volg Pascale

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Midtown New York

Vroeg vertrokken met de Subway naar de Staten Island Ferry Terminal, het vertrekpunt van onze wandelroute van vandaag. Dwars door Lower Manhattan lopen we richting Wall Street, om vervolgens via Trinity church bij het 9/11 Memorial uit te komen. Een bezoek aan het museum staat later nog gepland, maar hoe indrukwekkend is dit monument! We vallen stil bij het zien van de Reflecting Pools, waar je de namen van alle slachtoffers kunt terugvinden, en bij een bezoek aan St.Paul's Chapel, het kerkje waar de brandweermannen verzorgd werden tijdens het opruimen van Ground Zero.
Door naar het drukke en kleurrijke Chinatown. We lunchen bij Jing Fong, een Chinese topper zo groot als een half voetbalveld, ongelofelijk! De gerechten worden rondgebracht op karretjes, alleen maar verse specialiteiten voor....slechts $79 voor 5 personen! We keken onze ogen uit! Leuke tocht, ben nu al fan van het boekje 100% New York!
Onderweg wat flarden van de WK finale opgevangen, de verlenging even rustig in het hotel gekeken, proficiat Duitsland!
Vanwege een weeralarm 's avonds in de buurt van het hotel gegeten, maar van regen of onweer is (tot nu toe) geen sprake geweest...

• 14 Juli 2014 - 20:22

Irma Heller:

Wat een leuke manier om ons op de hoogte te houden, heerlijk om al die bekende namen (behalve dat van het Memorial) voorbij te zien komen. Geniet er van!