9/11 museum, Empire State Building & Times Square - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu 9/11 museum, Empire State Building & Times Square - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

9/11 museum, Empire State Building & Times Square

Blijf op de hoogte en volg Pascale

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Midtown New York

Een coffee on The go van Starbucks en op weg naar het 9/11 museum. Tickets hadden we al online geboekt. Het is niet te beschrijven hoeveel indruk dit op ons gemaakt heeft, verstild, met kippenvel en een brok in de keel liepen we rond. Heel knap hoe puur en integer alles in beeld is gebracht, veel amateur beeld- en geluidsopnames geven goed weer wat er toen gebeurde... Terreur of Al Quaeda wordt bijna niet getoond (je had gelijk Sandra), het gaat om saamhorigheid, verbondenheid en het elkaar helpen. Weet jij nog waar je was op 9 september 2001?
In de middag op weg naar het Empire State Building, bij aankomst gaat het regenen, zo hard dat het buitendek op de 86e gesloten wordt. Een kleine vloedgolf trekt door de straten van New York. Als het wat opklaart gaan we toch naar boven, wat een fantastische beleving! Toch redelijk helder, bliksemschichten in de verte en naderende donkere wolken. Hoe immens groot is deze stad!
De regen stopt niet meer, Times Square doet een beetje troosteloos aan zo, maar M&M's World maakt even wat goed. Heerlijk gegeten bij Bubba Gump, een garnalenrestaurant gebaseerd op de film Forrest Gump, Amerikaanse gekkigheid ten top!

• 16 Juli 2014 - 16:30

Oma Will:

Ha,HA, HIER BIJNA EEN HITTEGOLF. 30 GRADEN EN VOLOP VERKEERSHINDER i.v.m. OPBOUWEN VAN DE KERMIS. Vanmiddag met Lia Verbunt 9 holes gelopen, nog voor haar verjaardag vorig jaar oktober. Groetjes en geniet ze. Tilburgse kussen.