Yosemite Park - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Yosemite Park - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Yosemite Park

Blijf op de hoogte en volg Pascale

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Chinatown

Rond half 4 's middags aangekomen bij ons hotel, Yosemite View Lodge. Kamers op de begane grond, met een terrasje dat grenst aan de Creek, het riviertje dat heel Yosemite doorkruist. De eekhoorns hier zijn zo brutaal als musjes bij ons, ze zitten aan je voeten en schooien om eten. Prachtig uitzicht op de bergen. Even bijtanken en afkoelen in het zwembad en genieten van het zonnetje.
Dinsdagochtend om 8 uur al op weg, maar we zijn niet de enigen die vroeg zijn:-). Yosemite is prachtig, je weet niet waar je moet kijken. Op een van de plekken waar je een mooi uitzicht hebt op El Capitan (DÈ berg!) spreken we een man die zijn vrienden volgt die deze berg aan het beklimmen zijn. Ongelofelijk als je de kale steile helling van 7568 feet (2307m) voor je ziet! We zagen de klimmers niet eens hangen, totdat we door zijn telelens mochten kijken.
We hebben El Capitan nog vaak gezien vandaag en telkens dachten we dan even aan die klimmers.
We zijn doorgereden tot de Sentinel Dôme, die we beklommen hebben, 8122 Feet (2476m) hoog! Op de top gepicknickt, zelden heeft een bruine boterham met ham en kaas zo lekker gesmaakt! Het is niet te bevatten hoe groots zo'n natuurpark is, je valt van de ene mooie verbazing in de andere. Met de auto nog vele Miles rondgereden en gestopt waar we dat de moeite waard vonden.
'S avonds troffen we een moeder wasbeer met twee kleintjes aan bij onze hotelkamer, mooi om te zien, helemaal niet agressief of mensenschuw!
Morgenochtend weer op weg naar een andere wereld, die van Las Vegas!