Belum National Park - Reisverslag uit Kampung Sungai Ruil, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Belum National Park - Reisverslag uit Kampung Sungai Ruil, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Belum National Park

Blijf op de hoogte en volg Pascale

12 Augustus 2015 | Maleisië, Kampung Sungai Ruil

Vanuit George Town in ca. 3,5 uur naar Belum gereden. Links rijden was even wennen in het begin, maar we hebben tot nu toe nog maar één keer een klein stukje spookgereden, haha! Het Belum Rainforest Resort is een prachtige bestemming, heel mooi aangelegd vlakbij het meer. Ook de kamers zijn de moeite waard. 'S middags met z'n vijven een 'forest trail' gedaan. Klimmen, glibberen en glijden door het regenwoud met dikke touwen om je aan vast te houden. Ging best goed, totdat het touw zwart zag van enorme mieren (>2cm!) en ik afhaakte... Brrrr, ben geen vrienden met insecten. De jongens hebben de trail wel afgemaakt, de helden! Dinsdagochtend hebben we een boatcruise gemaakt, echt fantastisch mooi! In een klein bootje, deels overkapt, zwemvest aan en goed stilzitten. Midden op het meer ging het enorm hard regenen, gelukkig had onze kapitein voor poncho's gezorgd, met daarbij de boodschap 'Welkome to The Rainforest!'. Het bleef regenen, dus zijn we 's middags naar een stadje gereden. Geen toeristen daar, maar wij waren we de bezienswaardigheid.... iedereen staarde ons aan alsof ze nog nooit eerder '5 giant White people' gezien hadden!
Woensdag verdergereden naar The Cameron Highlands, waar vooral veel thee- en aardbeienplantages zijn. Verslag volgt... Zin in!!!!

• 12 Augustus 2015 - 17:16

Wies:

heey luitjes,

wat zien en doen jullie veel, super leuk.
    en .. brrrrr..... insecten ook niks voor mij, haha.
    geniet er nog van, maar dat lukt wel zo te zien.

groetjes
    xx wies , bas en kids.

• 12 Augustus 2015 - 18:36

Oma Will:

Hoi vugtsjes, wat een pech met het weer. Is het nu regenseizoen? Leuk om jullie verslag te lezen. Hier alles goed. Morgen naar beeldententoonstelling in Heeswijk-Dinther met Veronique. Zaterdag gouden bruiloft van benedenburen en zondag marshall spelen. Maandag snipperdag bij Zonnehof, met 30 dames golf in Roosendaal, hele dag. Kom mijn dagen zo wel door. Wies vertrekt zaterdag naar Westkapelle. Hoop voor hun dat het weer goed blijft. Geniet van de mooie natuur en cultuur. Tot het volgende verslag. Kusxxxx

• 15 Augustus 2015 - 07:56

Nicole:

He Familie Vugts, klinkt als een fantastisch avontuur!!

• 15 Augustus 2015 - 08:40

IRMA:

Hallo lieve familie,

wat een prachtige verslagen weer. Vandaag voor het eerst alles kunnen lezen, de wifi op de camping was ' gelukkig' niet je van het. En dat van die ' grote witte mensen' klinkt herkenbaar, ze zijn niets gewend... Fijn dat het jullie bevalt, op de insecten na...
    We zijn vannacht veilig ;) thuisgekomen. Geniet verder van jullie vakantie. Dikke knuffel van de Hellers