The Grand Canyon - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu The Grand Canyon - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Pascale

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Waikīkī

Weer een lange rit met de auto, door telkens wisselende landschappen. Prachtig, maar soms ook heel eenzaam en bijna slaapverwekkend; één lange rechte weg, zover als je kunt kijken. We hebben geluncht in Benton, een gehucht met alleen maar een benzinepomp, een postkantoor, wat caravans en een (eet)café. Ook hebben we nog een klein stukje van Route 66 gereden, snel bij het bord wat foto's gemaakt om de naderende onweersbui voor te blijven. Van alle hotels tot nu toe bleek The Grand Hotel in Tusayan het minste te zijn. Gebrekkig qua faciliteiten (lees mankementen) en ook qua gastvrijheid. Jammer!
Zaterdagochtend met de bus naar The Grand Canyon, onvoorstelbaar mooi en bijzonder. Hoe klein kan een mens zich voelen bij zoiets groots! Voor de Amerikanen zelf geldt ook dat ze hier één keer in hun leven geweest moeten zijn, we begrijpen nu waarom ze dat zeggen, het is geweldig! De tweede dag hebben we 'op het dak' van The Grand Canyon gefietst, leuk, met pittige colletjes en steile afdalingen! Het weer was inmiddels weer aan het veranderen, er hing veel regen en onweer in de lucht. We hoorden dat er in El Portal bij Yosemite Park een grote bosbrand was, en dat 'ons' stekje daar geëvacueerd was. Brrr, niet teveel aan denken! Ook richting Phoenix was het weer spookachtig; de monsoon, stof-stormen, onweersbuien en bosbranden. Toch zouden we die kant op moeten, wilden we onze vlucht naar Hawaii niet missen...
Vanochtend dus om 06.00 uur vertrokken, richting Phoenix. Uiteindelijk hebben we alleen maar last gehad van rook vanwege (de vele) bosbranden, maar het was gelukkig niet gevaarlijk voor ons.
Nu zitten we in het vliegtuig op weg naar Honolulu, weer een nieuwe en spannende bestemming! Even een paar dagen genieten van zon, zee en strand. Er is 12 uur tijdverschil met Nederland, meer kunnen we er niet van maken...

• 29 Juli 2014 - 18:50

Nicole:

wat is ie GRAND he die canyon!!