Kuala Lumpur, smeltkroes van culturen - Reisverslag uit Kampung Ayer Hitam, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, smeltkroes van culturen - Reisverslag uit Kampung Ayer Hitam, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, smeltkroes van culturen

Blijf op de hoogte en volg Pascale

06 Augustus 2015 | Maleisië, Kampung Ayer Hitam

Kuala Lumpur, mooie start!
Afgelopen maandag na een prima vlucht, lang wachten op de bagage en in de file naar de stad rond 17.30 uur aangekomen in Hotel Istana, midden in 'THE golden triangle' oftewel het Manhattan van Kuala Lumpur. Moe van de reis en de vele indrukken blijven we een beetje in de buurt de eerste avond.
Dinsdag tevoet op pad, en als eerste de KL Tower op, op bijna 400 meter hoogte buiten (!) genieten van het uitzicht. Supergaaf. We moeten nog wennen aan de vochtige hitte, in de middag zijn we even gaan afkoelen in een van de mega Malls, wat een hoop winkels hier! Aan het eind van de dag de andere skyscraper op; de Petronas Towers, ook genoemd Twin Towers! Leuke Tour, uitzichten blijven mooi. We kijken sowieso onze ogen uit naar de mix van culturen met hotpants, hoofddoeken en burka's!
Woensdag rondgeslenterd door Chinatown en Little Inda en het Plein van de Vrijheid (Merdeka) bezocht met de hoogste vlaggenmast ter wereld. Op verzoek van de boys nog naar een Mall met daarin een indoor themapark, compleet met echte achtbaan; looping, kurkentrekker, alles erop en eraan. Woensdagavond heerlijk gegeten bij Hakka, een Chinees openluchtrestaurant midden tussen de wolkenkrabbers (dank voor de tip Sandra!). Heerlijke stad, zoveel mooie gebouwen, zoveel mooie mensen, zoveel indrukken en ook zoveel geuren (bloemen, kruiden en uitlaatgassen...)
Vandaag wordt de stad omgebouwd tot circuit van de allereerste GP Kuala Lumpur Cityrace, overal hekken en afsluitingen. Tijd om te gaan dus, op naar Langkawi, een paar dagen zon, zee en strand

• 06 Augustus 2015 - 10:35

Will:

Wat een hoop gezien in 2 dagen tijd. Vermoeiend, maar jullie zijn nog jong. Fijn dat alles goed gaat. Hier ook alles goed. De zon is er weer. Morgen naar begrafenis van neef van Louis. Veel plezier en dikke kus van mij.

• 06 Augustus 2015 - 11:52

Ad:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Pa en Ma zijn ook goed aangekomen en genieten nu van het
    Berkel-Enschots zonnetje

Gr.