Langkawi en de tropical showers - Reisverslag uit Datuk Keramat, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Langkawi en de tropical showers - Reisverslag uit Datuk Keramat, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Langkawi en de tropical showers

Blijf op de hoogte en volg Pascale

10 Augustus 2015 | Maleisië, Datuk Keramat

Langkawi, een van de meest aantrekkelijke eilanden in het noordwesten van Maleisië. Plan was om 2 dagen te relaxen met zon, zee en strand. Helaas aangekomen met regen, maar ja, 'een tropical shower hoort er bij maar is ook zo weer voorbij'. Behalve dan wanneer wij er zijn... Vrijdag heeft het echt de hele dag geregend, dus zijn we maar met de taxi naar het stadje op het eiland gegaan, ook leuk! Wat een indrukken van zo'n andere cultuur, heel bijzonder zoveel kleuren, geuren en (schrille) contrasten. Zaterdag begon zonnig, dus hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen....tot er in een paar minuten tijd een enorme storm vanaf zee op kwam zetten. En het wederom uren bleef regenen.
Zondag tijd om verder te reizen, en wel met de Ferry naar George Town op Penang. Daar kreeg ik vooraf toch wel een knoop in m'n maag van (3 uur varen zonder zeebenen)...! Maar het viel alles mee, heb er wel van genoten zelfs. Je kijkt je ogen uit.
'S avonds buiten gegeten tussen alleen maar locals, wat een belevenis. Allemaal kleine karretjes met eten, en allemaal even vers en lekker. Met 5 personen waren we RM98 kwijt, zo'n 25 euro. Mooi om te zien hoe makkelijk de jongens zich overal aanpassen, met alles meedoen en alles eigenlijk heel 'gewoon' vinden. George Town is een grote stad waar we helaas maar 1 nacht blijven. Maandag gaan we verder met de huurauto, als eerste naar Belum National Park, naar de regenwouden.
We genieten weer verder...

• 10 Augustus 2015 - 09:14

Oma Will:

Hallo vakantievierders, wat jammer van het weer, maar wat maken jullie een hoop mee. Leuk om te lezen. Hoop dat de zo'n gaat schijnen en dat je gaat genieten van het binnenland. Pas op voor de apen. Dikke kus, will