Cameron Higlands, Strawberry Heaven - Reisverslag uit Ladang Lothian, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Cameron Higlands, Strawberry Heaven - Reisverslag uit Ladang Lothian, Maleisië van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Cameron Higlands, Strawberry Heaven

Blijf op de hoogte en volg Pascale

17 Augustus 2015 | Maleisië, Ladang Lothian

Vanuit het regenwoud langs een prachtige, maar hobbelige en heuvelachtige route in 5 uur naar de Cameron Highlands gereden. Aan het verschil in temperatuur is goed te merken dat we echt hoog zitten. Heel bijzonder om, waar je ook kijkt, alleen maar Strawberry Farms te zien. Ons hotel is weer prima, het heet, hoe verrassend, Strawberry Resort. Bij aankomst bleken we een lekke band te hebben, niets van gemerkt onderweg! De hulptroepen waren snel ter plaatse, maar onze reserveband bleek een slecht thuiskomertje te zijn.... Na wat discussie over en weer kregen we nieuws dat er een nieuwe auto bezorgd zou worden, gelukkig!
Omdat we op de auto moesten wachten de volgende ochtend dus maar rustig opgestart met een Balinese massage, wat een verwennerij! In de middag op weg naar de BOH theeplantage, een ritje dat we niet snel zullen vergeten... In de stromende regen 2km de berg op langs een weggetje net iets breder dan onze auto. Links de berg, rechts het dal en verder vooral veel water, modder en slecht wegdek. O ja, en veel tegenliggers, dus veel manoeuvreren, terugsteken, vloeken en opnieuw proberen...we waren blij dat we boven waren! Het laatste stuk tevoet omhoog, wat waren we blij met onze poncho's. Ondanks dat de regen niet vervelend is omdat het niet koud aanvoelt (eerder verfrissend), je wordt er wel kletsnat van! Het uitzicht boven was wel fantastisch, en de thee was lekker...:-). Dwars door de theeplantage en in het zonnetje terug naar beneden gelopen, naar de auto. De terugweg ging veel sneller, deels omdat het droog was, deels omdat Jurgen onze komst aankondigde door al toeterend alle bochten te nemen. Hulde aan de chauffeur!!!!!
Vervolgens door naar een Butterfly Farm, waar we behalve vlinders een kleine Oliemeulen aantroffen, en de lokale markt bezocht. Gedroogde aardbeien geprobeerd, maar dat was geen succes. Mooi gebied, erg leuk om gezien te hebben.
Volgende stop belooft ook weer veel goeds, de Taman Negara!

• 17 Augustus 2015 - 08:39

Oma Will:

Wat spannend zo'n autorit. Je verhaal doet me een beetje terugdenken aan Suriname. De regenbuien, slechte wegen, vlinderkwekerij. Hier ook regen sinds een paar dagen. Vandaag naar Roosendaal golfen met zo'n 25 vrouwen. Op naar het kippenhok. Nog veel plezier. Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag en foto's. Liefs vanuit een nat Tilburg.