Bangkok, dag 1 - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu Bangkok, dag 1 - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Pascale Vugts - WaarBenJij.nu

Bangkok, dag 1

Blijf op de hoogte en volg Pascale

31 Juli 2016 | Thailand, Samphanthawong

Na een vlucht van ruim een uur aangekomen in Bangkok. Gelukkig ook nu alle koffers weer compleet, en we worden al weer opgewacht met een taxibusje. Wat een hitte, en wat een drukte, de overgang van het regenwoud naar de stadsjungle had niet groter kunnen zijn. Ons hotel, The Shanghai Mansion, ligt midden in Chinatown. De gevel verraadt niet hoe mooi en leuk dit hotel is, heel verrassend. Het is inmiddels 22.00 uur, we zijn zo moe dat we alleen nog even de buurt naast het hotel verkennen. Veel herrie, veel verkeer, veel eten en etensgeuren en heel veel mensen, heel gaaf, maar het komt ook wel even binnen...!
De volgende ochtend (30/7) zijn we vroeg vertrokken naar de weekendmarkt. Eerst te voet naar Central Station en het stadion, daarna met de skytrain verder. De markt (Chatuchak Market) is enorm, een officiële telling is er niet, maar het zijn meer dan 10.000 overdekte marktkramen! De bazaar in Turkije is er niks bij! Alles kun je er kopen, van etenswaren tot kleding, huishoudelijke artikelen, huisdieren en bloemen. En dat alles bij een temperatuur van +35graden...
'S middags even afkoelen en uitpuffen bij het grootste winkelcentrum van de stad. Vervolgens hebben we een taxi genomen naar Wat Pho, de rustende Boeddha. Ongelooflijk groot en prachtig, wat een weelde en overdaad. Heel indrukwekkend om zoveel mensen te zien die echt ergens in geloven en daar veel offers voor brengen. En zoveel rituelen voor geluk en alles wat goed is, zoals 110 schalen waar je een muntje in moet gooien.
'S avonds weer in Chinatown gebleven, aangezien er voor dag 2 nog veel op het programma staat: fietsen, het Grand Palace en een boottocht door de Khlong.

• 31 Juli 2016 - 16:41

Hans:

Veel plezier samen!

• 31 Juli 2016 - 22:25

Oma Will:

Wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Kijk er nu al naar uit. Hoeveel foto's zijn er al gemaakt? Veel plezier op de fiets. Dikke kus, will